סמוטריץ' מתריע: "נתניהו ילך לממשלת אחדות"

    איתי גדסי 2 Comment on סמוטריץ' מתריע: "נתניהו ילך לממשלת אחדות"

    בניסיון לנתח את המצב הפוליטי שנוצר עם פרסום תוצאות הבחירות כותב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ומזהיר את חבריו לגוש הימין כי "נתניהו לא מעוניין ברפורמה במשפט ולא בממשלת ימין, נתניהו רוצה להקים ממשלת אחדות ולקדם את עסקת המאה על שני חלקיה" טוען כשהוא פותח את דבריו באזהרה שהוא "אינו אופטימי"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90
    8:15
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on המגישים תוהים: למה ממשל ביידן חושש מלחימה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה בצלאל סמוטריץ משרטט את המפה הפוליטית על פי ראייתו כפי שהיא כעת לאחר פרסום תוצאות הבחירות (הלא סופיות): "‏אחרי השמחה על הורדת אופציית ממשלת מיעוט שמאל-ערבים מהשולחן (שהיתה סכנה גדולה לרעיון הציוני), בהודעה הבאה ניתוח והערכה שלי לגבי הקואליציה הבאה", פותח סמוטריץ' בהודעתו ומזהיר "זהירות – לא אופטימי".

    סמוטריץ': "מבחינת גנץ התייבשות באופוזיציה משמעותה התפרקות של כחול לבן והדחה כמעט וודאית שלו מראשותה. ולכן זו לא אופציה. אין לו דרך להבטיח שלא תהיה חבירת ח"כים בודדים ממחנה השמאל לממשלת נתניהו וזה סיכון שהוא לא יכול להרשות לעצמו לקחת".

    עוד הוסיף: "לגנץ יש שלושה סולמות טובים לרדת מהעץ ולהצדיק כניסה לממשלת נתניהו למרות הבטחות הבחירות:
    1 – לביבי אין חסינות. הוא מנהל מאבק על חפותו בבית המשפט וזה לגיטימי, 2 – יש היום "הזדמנות היסטורית" לקבוע את גבולות הקבע של מדינת ישראל במסגרת מימוש תכנית טראמפ, ורק אם הוא יהיה בממשלה התכנית תמומש ולא רק הריבונות. 3 – בזכות כניסה שלו לממשלה 'סמוטריץ' ורפי פרץ' ישארו בחוץ. אחרת הם בפנים. אם הוא בממשלה במקומם הוא 'מציל' את מערכת המשפט, ועוד ועוד".

    "נתניהו רוצה באמת לממש את תכנית טראמפ על שני חלקיה ולהקים מדינה פלשתינית 'מפורזת", טוען סמוטריץ' "בשביל זה הוא צריך את גנץ ולא אותנו. יש בהחלט חשש שנתניהו ירצה בשלהי כהונתו להירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהביא "הסכם מדיני היסטורי" ומימש את "חזון בר אילן".

    עוד מוסיף השר: "‏גם תיקונים היסטוריים במערכת המשפט הוא לא באמת רוצה לעשות, וגם את זה ממשלה עם גנץ משרתת – יהיה לו את מי להאשים בכך (ע"ע כחלון…). ובכלל, כידוע, נתניהו 'לא מת עלינו' בקואליציה. לכן התרחיש הסביר הוא שגנץ מתפרק מלפיד ויעלון והופך לשר ביטחון בממשלת נתניהו עם 15 הח"כים שלו".

    ‏לקראת סיום דבריו משגר סמוטריץ' אזהרה לראש הממשלה נתניהו: "אם נתניהו בונה על זה שבנט יוכל לחיות בממשלה כזו, כך שהוא לא יצטייר כמי שבגד בציונות הדתית, אלא השאיר בחוץ רק את "הסמוטריצ'ים" (הוא עשה את זה כשהשאיר את האיחוד הלאומי בחוץ ב – 2009) ושתהיה לו ממשלת תהליך מדיני רחבה עם "פיוס לאומי" וכו' – ‏נכונה לו אכזבה. מהיכרותי ושיחותיי הרבות עם בנט אין שום מצב בעולם שהוא מפנה עורף לציונות הדתית ולערכיו הלאומיים וחובר למהלך כזה. ביבי יוכל כמובן לעשות את זה גם בלי בנט, אבל ציבורית הוא ייראה רע מאוד".

    "בממשלה כזו" שב סמוטריץ' ומדגיש "וכשאנחנו רק 6 מנדטים, יהיה קשה מאוד לעצור הקמת מדינה פלשתינית, אלא אם הליכודניקים יעמדו מול נתניהו ויציבו בפניו קווים אדומים".

    "עכשיו תקראו שוב את הודעתו של גנץ מהבוקר. תקשיבו גם לתגובתו של נתניהו בנאומו בלילה לקריאות תומכיו 'לא רוצים אחדות' – 'הגיע עת פיוס", מסיים סמוטריץ'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בוקר טוב סמוטריץ'! באמת חבל שבעטתם כולכם באיתמר בן גביר. כי הוא היה מוסיף לכם עוד שני מנדטים והייתם 61. אלו בדיוק היו האזהרות הכל-כך נכונות של איתמר….
      עכשיו עזרתם לבג"ץ למחוק אותו ובעצם גם את הקהל שלו, ועשיתם חור בספינה ממש על סף הקמת ממשלת ימין.
      הגאונות חוגגת. תודה לכם על הבגידה.

    2. 1

      מה שה " ירצה זה מה שהיה כולם בובות